MasterPiece

Tuesday, July 18, 2006

APA HARUS AKU LAKUKAN

Aku berperang dengan perasaan aku sendiri. Antara tuntutan naluri yang menagih kembali kasihnya dan keegoan yang melingkari janji pada diri sendiri. Entah mengapa mata aku menyapu bersih persis wajahnya yang tak pernah pudar dari sinaran. Reaksi yang dibalasnya lebih jurus untuk aku kembali padanya. Di satu sudut hati kecilku aku yakin aku mampu memilikinya semula.

Apa yang aku perlu buat? Setiap kali aku merenung dia atau sebaliknya kenangan menjadi teman imiginasi yang pantas memenuhi minda. Walau aku bukan keseorangan andai jika bertemankan dia, oh duniaku pasti ceria. Aku kini menjadi penunggu yang tak pasti apa yang aku harapakan dan bila ia akan menjelma.

Walau mampu kupilih pengganti namun tiada yang mampu menghapuskan seraut wajah yang penuh dengan sejuta memori indah yang tersirat pada wajahnya. Yang merisaukan difikiran cuma apa yang pernah terjadi kembali berulang serta apa yang sedand berlaku terus berputar dan terus kembali berputar. Kini segalanya bergantung dan terserah pada aku. Jika impikan keindahan yang pernah dilalui bersama……risiko harus diambil sepenuhnya. Andaikata tak sanggup hilang arah seperti yang pernah ditika ditinggalkan dulu…….lupakan saja niat untuk memiliki dia semula. APA HARUS AKU LAKUKAN? Capai realiti yang indah dan manis atau terus khayal dalam alam fana cinta yang tak sudah…………………….

Cindai Milan
14 January 1997

0 Comments:

Post a Comment

<< Home